Google effekt õppimisele

Märkimisväärselt kerge on leida vastuseid ükskõik millele on soov. Olgu selleks seltskonnas tekkinud argument, isiklik huvi või kooli pingis fakti kontrollimine. Väga kergeks on võimalus kiirelt võtta nutiseade ja kasutada seda millegi ülesse otsmiseiks. Google kaudu vastuse leidmine võib võtta ainult sekundeid, olenemata kas see on õige või vale, võtavad paljud selle esmasused vastused ka tõe põhjaks. 

Kahjuks on väga raske anda välja kindlaid tulemusi, kuna protsess nägemaks tulemusi Google mõjudest meie laste õpingutele võib olla väga pikaajalised. Sellegi poolest on tehtud väiksemaid uuringuid kuidas erinevad grupid õpivad ja vastavad olenevalt teadmisest, et neil on võimalik kasutada otsingumootorit testi ajal või õppimiseks. Tulemused näitasid märkimisväärselt, et isegi kui testi ajal said Google kasutajad ehk paremad tulemused, hilisemalt oli aga samade teadmiste mäletamine palju parem neil kes õppisid ise ja ei saanud kasutada Googleilt. Samaks nähtuseks tuuakse ka välja Facebooki kasutamine sõprade sünnipäeva meelespidamiseks. Kuna me ei märgi neid ülesse ja eeldame õigel päeval annab Facebook teada, siis ka me ei harjuta ennast selle informatsiooni talletamiseks. 

Lisaks ainult vastuste guugeldamisele, esineb ka tänapäeva info ühiskonnas järgmine suur probleem. Vastuste hulk mida me näeme on massiivne. Alatest erinevates artiklitest, Wikist või kuni foorumite kommentaarideni välja, võib väga raskeks muutuda korrektse info leidmine. Arusaadavalt kõik mis on ülesse  postitatud on mingil määral kellegi poolt ehk kallutatud, oma arvamus või üldsegi tema saanud samamoodi valet infot kuskilt. Hetkel võibolla arvame, et info mis leiame on korrektne, kuid vastupidiselt võib see olla vale ja isegi kaalutud meid mõtlema selliselt nagu autor soovib. Info üleküllus ja selle korrektsuse kinnitamine võib tekitada lisa stressi ja muret inimese psühholoogias. Konstantselt info maailmas olemine võib mõjutada peale kasvu kriitilist mõtlemist ja kuidas sellest täpselt aru saada. 

Eks iga ekstreemsus on halb, kuid kindlas mahus võib just kasulik olla. Kindlasti on Google toonud meile palju mugavust aga ka kahjuks liigset infot, ning selle tulemusel unustame asju kergelt. Siiani mäletan kui kooli tarbeks sai ENE entsüklopeediast otsitud vastust mingile referaadile või kooli uurimustööle. Tänapäeval on kiire guugeldamine ja vastus teada. Kuid kahjuks me ei saa alati seda teha ja seega peaksime ikka ka koolides proovima soosida iseseisvat õppimist ja testide tegemist. Otsingumootorid on mugavus, mida ei tohiks üle kasutada. 

Kasutatud kirjandus:

https://novakdjokovicfoundation.org/how-does-google-affect-the-way-we-learn/
https://online.purdue.edu/blog/how-has-technology-changed-education
https://www.nytimes.com/2017/05/13/technology/google-education-chromebooks-schools.html
 
 

Comments

Popular Posts