Google effekt õppimisele
Märkimisväärselt
kerge on leida vastuseid ükskõik millele on soov. Olgu selleks seltskonnas
tekkinud argument, isiklik huvi või kooli pingis fakti kontrollimine. Väga
kergeks on võimalus kiirelt võtta nutiseade ja kasutada seda millegi ülesse otsmiseiks.
Google kaudu vastuse leidmine võib võtta ainult sekundeid, olenemata kas see on
õige või vale, võtavad paljud selle esmasused vastused ka tõe põhjaks.
Kahjuks on väga
raske anda välja kindlaid tulemusi, kuna protsess nägemaks tulemusi Google mõjudest
meie laste õpingutele võib olla väga pikaajalised. Sellegi poolest on tehtud
väiksemaid uuringuid kuidas erinevad grupid õpivad ja vastavad olenevalt teadmisest,
et neil on võimalik kasutada otsingumootorit testi ajal või õppimiseks. Tulemused
näitasid märkimisväärselt, et isegi kui testi ajal said Google kasutajad ehk
paremad tulemused, hilisemalt oli aga samade teadmiste mäletamine palju parem
neil kes õppisid ise ja ei saanud kasutada Googleilt. Samaks nähtuseks tuuakse
ka välja Facebooki kasutamine sõprade sünnipäeva meelespidamiseks. Kuna me ei
märgi neid ülesse ja eeldame õigel päeval annab Facebook teada, siis ka me ei
harjuta ennast selle informatsiooni talletamiseks.
Lisaks ainult
vastuste guugeldamisele, esineb ka tänapäeva info ühiskonnas järgmine suur
probleem. Vastuste hulk mida me näeme on massiivne. Alatest erinevates artiklitest,
Wikist või kuni foorumite kommentaarideni välja, võib väga raskeks muutuda korrektse
info leidmine. Arusaadavalt kõik mis on ülesse postitatud on mingil määral kellegi poolt ehk
kallutatud, oma arvamus või üldsegi tema saanud samamoodi valet infot kuskilt. Hetkel
võibolla arvame, et info mis leiame on korrektne, kuid vastupidiselt võib see
olla vale ja isegi kaalutud meid mõtlema selliselt nagu autor soovib. Info üleküllus
ja selle korrektsuse kinnitamine võib tekitada lisa stressi ja muret inimese
psühholoogias. Konstantselt info maailmas olemine võib mõjutada peale kasvu
kriitilist mõtlemist ja kuidas sellest täpselt aru saada.
Eks iga ekstreemsus
on halb, kuid kindlas mahus võib just kasulik olla. Kindlasti on Google toonud
meile palju mugavust aga ka kahjuks liigset infot, ning selle tulemusel unustame
asju kergelt. Siiani mäletan kui kooli tarbeks sai ENE entsüklopeediast otsitud
vastust mingile referaadile või kooli uurimustööle. Tänapäeval on kiire guugeldamine
ja vastus teada. Kuid kahjuks me ei saa alati seda teha ja seega peaksime ikka
ka koolides proovima soosida iseseisvat õppimist ja testide tegemist. Otsingumootorid
on mugavus, mida ei tohiks üle kasutada.
Kasutatud kirjandus:
https://novakdjokovicfoundation.org/how-does-google-affect-the-way-we-learn/
https://online.purdue.edu/blog/how-has-technology-changed-education
https://www.nytimes.com/2017/05/13/technology/google-education-chromebooks-schools.html
Comments
Post a Comment