Veebilehtede kasutatavus

Kasutan selle nädalases potsituses Jakob Nielseni kasutatavuse komponente, et hinnata nii head kui ka halba veebilehte. Üpriski keeruline on mõelda mingi saidi peale, mis oleks täiuslik. Kõigil on mingeid etteheited või lihtsalt puhas enda eelistus teha midagi teisiti.
Nielseni kasutus komponendid:


  • õpitavus
  • tõhusus
  • meeldejäävus
  • vead, mida kasutaja võib teha
  • rahulolu
  • kasulikkus
Positiivseks näiteks võtsin https://store.steampowered.com . Algul võib küll tunduda, et see on ainult mängude ostmis koht, kuid on tegelikkuses integreerinud endasse ka hästi mängude kommuunid foorumite najal, mängude uudised on lihtsasti kätte saadavad. Mänge otsida ja osta on vägagi kerge ja lihtne teha. Disain on silmale meeldiv ja arusaadav, ning pakub kasutajale koheselt mitmeid valikuid kuhu edasi minna. Võib olla tundub alguses jah üle koormav valikute hulk aga tegelikkuses toob kasutajale kiirelt kätte saadava varieeruvuse, mida võib olla muudel saitidel tuleb otsida rohkem.  Tunnen, et Steam on piisavalt ära kasutanud kasutajate tagasisidet ja suutnud luua oma kodulehe piisavalt kergeks ja huvitavaks uutele tulijatele aga samuti pakkuda rohkem sisu ka neile kes seda soovivad ilma suure vaevata. 

Negatiivseks kogemuseks tooks hetkel tihti kasutava TTÜ õisi https://ois2.ttu.ee Mulle isiklikult meeldib kui lehekülg on lihtne ja mitte täis reklaami ja liiga modernset UI. Esimene vaade on hea aga kui kasutada TTÜ Õisi, siis üpriski kiirelt tekib frustratsioon. Funktsionaalsus kuidas luua tunniplaane, näha aineid, otsida infot ja seda lugeda on peavalu tekitav. Ning kui lõpuks saab oma semestri tunniplaan loodud, ei oota ma tõesti seda hetke uuesti kui vaja seda korrata. Kui minule meeldib lihtsam vaade siis võib paljusid tänapäeval selline vanamoeline UI kiirelt eemale peletada, eriti kui nad peavad kasutama selle funktsionaalsust. Olen kuulnud palju rahulolematust õisi kohta.

Comments

Popular Posts