Veebilehtede kasutatavus
Kasutan selle nädalases potsituses Jakob
Nielseni kasutatavuse komponente, et hinnata nii head kui ka halba veebilehte. Üpriski
keeruline on mõelda mingi saidi peale, mis oleks täiuslik. Kõigil on mingeid
etteheited või lihtsalt puhas enda eelistus teha midagi teisiti.
Nielseni kasutus komponendid:
Nielseni kasutus komponendid:
- õpitavus
- tõhusus
- meeldejäävus
- vead, mida kasutaja võib teha
- rahulolu
- kasulikkus
Positiivseks näiteks võtsin https://store.steampowered.com . Algul võib küll tunduda, et see on ainult mängude
ostmis koht, kuid on tegelikkuses integreerinud endasse ka hästi mängude
kommuunid foorumite najal, mängude uudised on lihtsasti kätte saadavad. Mänge
otsida ja osta on vägagi kerge ja lihtne teha. Disain on silmale meeldiv ja
arusaadav, ning pakub kasutajale koheselt mitmeid valikuid kuhu edasi minna. Võib olla tundub alguses jah üle koormav valikute hulk aga tegelikkuses toob
kasutajale kiirelt kätte saadava varieeruvuse, mida võib olla muudel saitidel
tuleb otsida rohkem. Tunnen, et Steam on
piisavalt ära kasutanud kasutajate tagasisidet ja suutnud luua oma kodulehe
piisavalt kergeks ja huvitavaks uutele tulijatele aga samuti pakkuda rohkem
sisu ka neile kes seda soovivad ilma suure vaevata.
Negatiivseks kogemuseks tooks hetkel tihti
kasutava TTÜ õisi https://ois2.ttu.ee Mulle
isiklikult meeldib kui lehekülg on lihtne ja mitte täis reklaami ja liiga
modernset UI. Esimene vaade on hea aga kui kasutada TTÜ Õisi, siis üpriski
kiirelt tekib frustratsioon. Funktsionaalsus kuidas luua tunniplaane, näha
aineid, otsida infot ja seda lugeda on peavalu tekitav. Ning kui lõpuks saab
oma semestri tunniplaan loodud, ei oota ma tõesti seda hetke uuesti kui vaja
seda korrata. Kui minule meeldib lihtsam vaade siis võib paljusid tänapäeval
selline vanamoeline UI kiirelt eemale peletada, eriti kui nad peavad kasutama
selle funktsionaalsust. Olen kuulnud palju rahulolematust õisi kohta.
Comments
Post a Comment